Przejdź do głównej zawartości

Szukałeś jej kiedyś ?

Żyjemy w cudownym czasie, chyba nigdy wcześniej ludzie żyjący na Ziemi nie mieli takiego wyboru jak my dzisiaj.
Wiem, że przez ostatnie sto, może sto pięćdziesiąt lat zanieczyściliśmy nasze środowisko i codziennie to robimy. Czasem świadomie, czasem bez świadomości tego, co to za sobą niesie. Ja też biorę w tym czynny udział- niestety. Używam samochodu, korzystam z internetu, wi-fi  i innych jeszcze ,,udogodnień". Ostatnio częściej używam roweru do przemieszczania się po mieście, na weekendach staram się nie używać telefonu komórkowego, zmniejszyłem ilość odpadów sztucznych, co raz rzadziej  używam np plastiku, przetworzonych produktów i kupowania ,,zbędnych rzeczy". Człowiek im więcej potrzebuje, tym mniej dostrzega bogactwa i piękna w samym sobie. Przyroda jest piękna i cudowna, dzięki temu, że jest prosta i sama sobie nie szkodzi. Człowiek, mam wrażenie odsunął się od niej zbyt daleko. I pogubiony w chaosie informacji otaczającego go świata, wprowadzając swoje zasady, niszczy go, a przede wszystkim samego siebie. Natura ma to do siebie, że się odbuduje, potrzebuje na to kilkudziesięciu, kilkuset lat i oczyści się z zanieczyszczeń spowodowanych przez działalność przemysłu i ludzi. Czy my dożyjemy tego czasu? Nie wiem. W każdym razie, to co możemy już dzisiaj zrobić, to zastanowić się nad tym. Usiąść i pomyśleć, co teraz mogę zmienić w moim codziennym postępowaniu, żeby ten świat był piękniejszy. Od każdego z nas to zależy, bez względu, kim jesteśmy, jakie stanowisko piastujemy czy ile mamy lat.
Potrzebujemy do tego dwóch składowych, spokoju i ciszy. Spokój ,,pozwoli" nam w uważnym obserwowaniu świata i w świadomym reagowaniu na różne sytuacje. Cisza sprawia, że włączamy do działania naszą intuicję. Ona dokładnie wie czego potrzebujemy i co jest dla nas odpowiednie. Współpracując z nią, idziemy przez życie śmiało stawiając krok po kroku do przodu.
Kiedyś szukałem ciszy w Bieszczadach, w lesie czy na drugim końcu świata. Siedziałem godzinami przed telewizorem, komputerem, czytając gazety aby być cały czas na bieżąco ze wszystkim co się dzieje w Polsce i na świecie. Wieczorem do późnych godzin obserwowałem wiadomości i zaraz po wstaniu włączałem jakikolwiek odbiornik, żeby dowiedzieć się czy coś się zmieniło lub czy coś nowego się pojawiło. Teraz, a trwa to już kilka lat nie oglądam telewizji, nie słucham radia  i nie zajmuje się polityką. Zająłem się życiem i widzę tego rezultaty. Polecam to wszystkim, którzy chcą wprowadzić zmiany w swoim życiu. Usiądź i posłuchaj ciszy, ona jest bardzo blisko Ciebie. Bez względu na to gdzie jesteś.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kim Jestem, co robię i jak pracuję ?

Dzień dobry, witam Was na moim blogu. Nazywam się Konrad Mężyński. Pomagam ludziom w rozwiązywaniu problemów, towarzyszę im w drodze do szczęścia i spokoju. Od 20 lat pracuję z ludźmi, którzy potrzebują pomocy i nie potrafią poradzić sobie z problemami, stresem, lękiem czy strachem. Za najważniejszą szkołę w moim życiu uważam 12 lat pracy przy łóżku chorego. Pracowałem w szpitalach państwowych i prywatnych, hospicjach, domach opieki, domach starości, ośrodkach dla tzw. niepełnosprawnych i wielu innych tego typu placówkach w Polsce i za granicą. Rok czasu spędziłem pracując jako medyk w Armii Brytyjskiej i tam poznałem, czym jest coaching i holistyczne podejście do człowieka . W roku 2012 założyłem Stowarzyszenie "Dobro Powraca", w którym pracuję głównie z pacjentami onkologicznymi ( Centrum Pomocy i Wsparcia Pacjentom Onkologicznym ich rodzinom i środowisku pacjenta) oraz kardiologicznymi i z innymi jednostkami chorobowymi. Pracuję  również z ludźmi biznesu, s

Twoje zdrowie jest .....

Zdrowie jest, ono cały czas jest w każdym z nas. Nawet jeśli mamy jakieś dolegliwości, coś nas boli, mamy gorączkę, katar, grypę lub ,,chorujemy na coś" - ono jest. To wszystko co wymieniłem jest obrazem tylko i wyłącznie jednego. Co to jest ? To jest informacja od naszego organizmu, że proces homeostazy została zaburzony, zablokowany, coś przeszkadza naszemu ciału samoczynnie oczyścić się z różnych niepożądanych substancji ( pasożytów). Przede wszystkim z toksyn zawartych w różnych naszych pokarmach, które codziennie spożywamy. Często bez pełnej świadomości co tak naprawdę w nich jest zawarte. Im bardziej przetworzone jedzenie tym gorzej dla naszego zdrowia a nawet życia. Nieświadomie, w pośpiechu coś kupujemy, nie zwracając uwagi na skład, na to w jaki sposób zostało ,,coś" przygotowane. Celowo użyłem tutaj słowa ,,coś". Dlaczego? Ponieważ mówiąc o pożywieniu mamy nadzieje, że produkty, które mamy na talerzu, w misce, w szklance czy na widelcu odżywią, karmią n