Przejdź do głównej zawartości

Pytacie mnie, o holistyczne .....

Ostatnio wiele osób pyta mnie, czy zmieniłem pracę i zająłem się czymś innym - dietetyką.
Bo widzą mnie z owocami, warzywami z sokami, kiszonkami i naturoterapią w tle.
 Otóż nie, cały czas robię to samo. Pracując jeden na jeden, prowadzę tzw coaching - czyli indywidualna praca z drugim człowiekiem, oraz trening mentalny, to  praca z grupą. Prowadzę warsztaty, kursy i wykłady na temat holistycznego podejścia do życia, zdrowia i biznesu.
 To czy pracuje indywidualnie, czy z grupą ma jeden wspólny mianownik- człowiek.
Człowiek- istota ludzka( istota holistyczna) jest cudem sama w sobie, i codzienne obcowanie z innymi pozwala mi odkrywać tajemnice, które są ukryte, w każdym z nas, a dzisiaj ich jeszcze nie dostrzegam. Jesteśmy nauczeni pozyskiwania informacji ze świata zewnętrznego, natomiast wszystko co się dzieje w naszym życiu pochodzi z naszego wnętrza i to staram się pokazać ludziom.
Towarzyszę im w drodze do szczęścia, spokoju i radości, wskazując kierunkowskaz - do wewnątrz. Dlaczego ?
Bo, to co dzieje się wewnątrz nas, ma swoje odzwierciedlenie w świecie zewnętrznym. 
Wydawałoby się to proste i zrozumiałe, lecz na co dzień o tym w ogóle nie pamiętamy lub o tym po prostu nie wiemy. Często słyszę, że gdybym to wiedział wcześniej, to ....
Nie ma znaczenia, co było wcześniej. Nie wracajmy do tego. Zawsze powtarzam osobom, z którymi pracuję, że to co było kiedyś ( przyjemne lub nieprzyjemne) dzisiaj jest już martwe.
Wracając do owego wnętrza i naszego stylu życia- diety, zajmowałem się kiedyś już układaniem diet i dzisiaj wracam z tematem. Ponieważ, to co jemy i to co pijemy ma duży wpływ na nasze zdrowie i życie. Jedząc wszystko, mamy pewność w 100%, że będziemy chorować, a już dzisiaj możemy odczuwać takie symptomy jak, zmęczenie, zdenerwowanie, rozdrażnienie, depresje, ból głowy czy zwykłe przeziębienie. Odżywiając się na poziomie komórkowym, karmimy każdą naszą komórkę tym co potrzebują i wtedy służy to naszemu zdrowiu. Zajmuję się tym, gdyż jest to element naszego ciała. A wiemy doskonale, że ciało to 1/4 istoty zwanej człowiekiem. Umysł, emocje i dusza uzupełniają koło, które regularnie pielęgnowane i obsługiwane z miłością tworzy ideał.
W pracy z człowiekiem, który przychodzi z problemami w biznesie, życiu prywatnym, ze zdrowiem dieta odgrywa ważną rolę. Oprócz tego sfera mentalna czyli świadomość, podświadomość i oczywiście nadświadomość.  Pracując tylko nad jedną, dwiema lub trzema składowymi, możemy nie uzyskać oczekiwanego efektu. Ponieważ człowiek to całość i dlatego holistyka to według mnie podstawa i tym się właśnie zajmuję. Jeśli chcesz o tym porozmawiać, spotkać się i zmienić coś w swoim życiu- daj mi znać.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kim Jestem, co robię i jak pracuję ?

Dzień dobry, witam Was na moim blogu. Nazywam się Konrad Mężyński. Pomagam ludziom w rozwiązywaniu problemów, towarzyszę im w drodze do szczęścia i spokoju. Od 20 lat pracuję z ludźmi, którzy potrzebują pomocy i nie potrafią poradzić sobie z problemami, stresem, lękiem czy strachem. Za najważniejszą szkołę w moim życiu uważam 12 lat pracy przy łóżku chorego. Pracowałem w szpitalach państwowych i prywatnych, hospicjach, domach opieki, domach starości, ośrodkach dla tzw. niepełnosprawnych i wielu innych tego typu placówkach w Polsce i za granicą. Rok czasu spędziłem pracując jako medyk w Armii Brytyjskiej i tam poznałem, czym jest coaching i holistyczne podejście do człowieka . W roku 2012 założyłem Stowarzyszenie "Dobro Powraca", w którym pracuję głównie z pacjentami onkologicznymi ( Centrum Pomocy i Wsparcia Pacjentom Onkologicznym ich rodzinom i środowisku pacjenta) oraz kardiologicznymi i z innymi jednostkami chorobowymi. Pracuję  również z ludźmi biznesu, s

Twoje zdrowie jest .....

Zdrowie jest, ono cały czas jest w każdym z nas. Nawet jeśli mamy jakieś dolegliwości, coś nas boli, mamy gorączkę, katar, grypę lub ,,chorujemy na coś" - ono jest. To wszystko co wymieniłem jest obrazem tylko i wyłącznie jednego. Co to jest ? To jest informacja od naszego organizmu, że proces homeostazy została zaburzony, zablokowany, coś przeszkadza naszemu ciału samoczynnie oczyścić się z różnych niepożądanych substancji ( pasożytów). Przede wszystkim z toksyn zawartych w różnych naszych pokarmach, które codziennie spożywamy. Często bez pełnej świadomości co tak naprawdę w nich jest zawarte. Im bardziej przetworzone jedzenie tym gorzej dla naszego zdrowia a nawet życia. Nieświadomie, w pośpiechu coś kupujemy, nie zwracając uwagi na skład, na to w jaki sposób zostało ,,coś" przygotowane. Celowo użyłem tutaj słowa ,,coś". Dlaczego? Ponieważ mówiąc o pożywieniu mamy nadzieje, że produkty, które mamy na talerzu, w misce, w szklance czy na widelcu odżywią, karmią n

Szukałeś jej kiedyś ?

Żyjemy w cudownym czasie, chyba nigdy wcześniej ludzie żyjący na Ziemi nie mieli takiego wyboru jak my dzisiaj. Wiem, że przez ostatnie sto, może sto pięćdziesiąt lat zanieczyściliśmy nasze środowisko i codziennie to robimy. Czasem świadomie, czasem bez świadomości tego, co to za sobą niesie. Ja też biorę w tym czynny udział- niestety. Używam samochodu, korzystam z internetu, wi-fi  i innych jeszcze ,,udogodnień". Ostatnio częściej używam roweru do przemieszczania się po mieście, na weekendach staram się nie używać telefonu komórkowego, zmniejszyłem ilość odpadów sztucznych, co raz rzadziej  używam np plastiku, przetworzonych produktów i kupowania ,,zbędnych rzeczy". Człowiek im więcej potrzebuje, tym mniej dostrzega bogactwa i piękna w samym sobie. Przyroda jest piękna i cudowna, dzięki temu, że jest prosta i sama sobie nie szkodzi. Człowiek, mam wrażenie odsunął się od niej zbyt daleko. I pogubiony w chaosie informacji otaczającego go świata, wprowadzając swoje zasady, ni